2012. június 1., péntek

Mintás papír hődomborítással

Születésnapra készítettem ezt a képeslapot, amiben semmi különös nem lenne, ha a háttérül szolgáló lapot nem saját magam színeztem-mintáztam volna.
Születésnapi képeslap
Miután a háttérlap elkészült, a képeslap összeállítása pofonegyszerű: fehér alapra felragasztom a mintás lapot, rá zöld selyemszalagot, arra pedig egy pecsételt ovális kartont.
Lássuk, hogy készül a háttér:
  1. Fogok egy darab fehér kartont és néhány színes tintapárnát.
  2. Lap és tinták
  3. A Húsvéti képeslap bejegyzésben leírt módon lepecsételgetem a lapot a tintapárnákkal, hogy szép színes legyen.
  4. Tintával színezett lap
  5. Keresek egy pecsétet, ami majd a tényleges mintát adja. Ehhez a módszerhez elsősorban olyan pecsételő jó, amin nagy egybefüggő terület van, hogy a domborító por jól érvényesülhessen. Ilyen például az a virág, amit saját magam készítettem. A Nyomda ötletek bejegyzésben több ötlet is található erre.
  6. Fehér tintával viszonylag sűrűn rápecsételem a mintát a lapra.
  7. Fehér tinta és a pecsételő
  8. Beszórom a lapot fehér domborító porral, majd lerázom a felesleget. Ahol a tinta nedves, a por rátapad, ahol nem, onnan lepottyan. Ha valaki tiszta, egyértelmű mintát szeretne, akkor a lap alapszínezése után várja meg, míg a tinta teljesen megszárad (2. pont után). Ha azt akarja, hogy kicsit zizisebb legyen a minta, mint az enyém is lesz, akkor a fázisok között nem kell várni.
    A domborító por használatának egy külön bejegyzést szenteltem, itt olvasható.
  9. Domborító por a lapon
  10. Mivel továbbra sem vettem még hőlégfúvót, ezért a lapot beteszem egy néhány percre a sütőbe nagyon alacsony hőmérsékleten (50-80 fok). Folyamatosan figyelem, nehogy a papír megpörkölődjön.
  11. Ha a por ráolvadt a lapra, kiveszem a sütőből és megvárom, míg teljesen kihűl.
  12. Ráolvadt a domborító por
  13. Az elején kiválasztott tinták közül a legsötétebbel ismét átpecsételem az egész lapot. 
  14. Pecsételés
  15. Papírtörlővel áttörlöm az egészet. Ez arra jó, hogy a sötét réteg tintát eltávolítja a fényes, domború mintákról, így azon csak a legalsó színek sejlenek át.
  16. Törölgetés
  17. Ezzel kész is a különleges mintás lap. Boltban ilyent nem kapni :)
Kész a mintás lap

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése