2012. március 20., kedd

Húsvéti képeslap

Ezennel kihirdetem a szavazás eredményét: 4 (azaz négy) szavazattal a húsvéti képeslap nyert, ezért közkinccsé teszek egy gyönyörű példányt, amit titokban már két hete megcsináltam, de nem akartam publikálni, míg le nem zárul a szavazás. Azért titkon remélem, a következő kérdésemre több válasz érkezik majd...
Jó sok időt töltöttem a tervezgetéssel, a színek összeválogatásával, megfelelő kép keresgélésével, mert volt egy konkrét elképzelésem, de nem találtam megfelelő papírt hozzá, úgyhogy végül saját magam színesítettem, és a kép sem volt egyszerű eset, mert mindenképpen olyant szerettem volna, ahol a nyuszi lába lelóg (később kiderül, hogy miért).
Ennyi bevezetés után lássuk, hogyan is készül:
  1. Alapnak vidám, napsárga kartont választok, szerintem ez illik a tavaszhoz és a húsvéthoz.
  2. A Karácsonyi képeslap 1-3. pontja alapján elkészítem az alapot.
  3. Képeslap alap
  4. Levágok egy akkora fehér lapot, ami kb. 1-1 cm-rel (minden oldalon fél-fél cm) kisebb, mint az alap és ráragasztom.
  5. Alap fehér lappal
  6. Most kellene olyan papír, amit erre ráragaszthatok, és színben passzol az alaphoz. Az elején már említettem, hogy készen nem találtam, viszont nem hiába vagyok "Spenótka, a kreatív", csodaszép mintás papírokat tudok gyártani, ha a szükség úgy hozza. Egy módszert már bemutattam a Valentin napi képeslap bejegyzésnél, ez a mostani ennél gyorsabb és egyszerűbb is. És ami fontos, nem vastagítja meg a lapot (ez tényleg lényeges, ha az ember több réteget is ragaszt egymásra). Nem kell hozzá más, mint egy darab vékony, fehér karton és néhány színes tintapárna.
    Megjegyzés: Azért, hogy a karton alatt az asztal ne tintázódjon össze, célszerű újságpapírt vagy bármilyen lapot alá teríteni.
  7. A kiválasztott tintapárnák: zöld, napsárga, narancssárga
  8. A napsárga lesz a domináns szín, azzal kezdek. Fogom a sárga tintapárnát, és a lapot végigpecsételem vele.
  9. Sárga pecsét
  10. Felviszem a következő réteget, a narancssárgát (ebből már nem kell annyit pecsételni, mint a napsárgából).
  11. Narancssárga réteg
  12. Végül a zölddel is pecsételek egy keveset. Szép lett, nem? Mindenkit csak buzdítani tudok rá, hogy bánjon merészen a színekkel. Imádom a színeket! Ha valaki megkérdezné tőlem, hogy mit szeretek legjobban az életben, akkor azt válaszolnám, hogy a színeket.
  13. Felkerült a zöld réteg is
  14. Nincs más dolgom, mint megfelelő méretűre vágni a lapot (valamivel kisebbre, mint a fehér), és ráragasztani az alapra.
    Megjegyzés: Attól függ, milyen a tintapárna, lehet, hogy pár percet várni kell a száradással (a pigmentes tintapárnák jellemzően ilyenek)
  15. Színezett lap a helyén
  16. Kinyomtatok egy nyuszis képet (ezt kerestem fél délután), majd ceruzával és filctollal kiszínezem. Hogy a háttér (ég kékje) szép elmosódott legyen, egy régi trükköt alkalmazok: a ceruza hegyéről késsel lefarigcsálok egy kis morzsalékot, amit papírzsebkendő darabkával elmaszatolok. 
  17. Nyuszi színezése
  18. A nyuszis papírt téglalap alapkban körbevágom úgy, hogy a lábrésznél pontosan követem a körvonalakat. A képen jobban látszik, mint ahogy el tudom magyarázni :)
  19. Nyuszi körbevágva
  20. Hogy egy kicsit kiemelkedjen, a nyuszit 3D ragasztókockával ragasztom az alapra. Erről a ragasztóról bővebben a Virágos képeslap 8. pontjában írok.
  21. Nyuszi az alapon
  22. Nyomtatok egy húsvéti feliratot, és azt is az alapra ragasztom, ezt viszont sima ragasztóval. A felirat különlegessége, hogy két féle betűtípussal készült, nem is gondoltam volna, hogy ennyire feldobja majd.
  23. Felirattal
  24. A művet késznek nyilvánítom. Azt hiszem, ez lett az egyik legszebb képeslapom.
Húsvéti képeslap
Közelről
Oldalról

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése